Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-4.jpg 49827ce44e19c66a4635d729be0a83fa
Gminy Powiatu Pabianickiego
GWARANCJA
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Przy zakupie wielu towarów trwałego użytku kupujący wraz z towarem otrzymuje gwarancję jakości – dokument gwarancyjny. Zgodnie z obowiązującymi przepisami o sprzedaży konsumenckiej, udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towarów konsumpcyjnych. Dokument gwarancyjny określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Sporządzone oświadczenie gwarancyjne, które nie wskazuje obowiązków gwaranta jest nieważne.
Każdy sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny. Ponadto powinien sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze oznaczeń, z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym, oraz stan plomb i innych znajdujących się na towarze zabezpieczeń.
Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane w sposób jasny, zrozumiały i nie wprowadzający w błąd, oczywiście w języku polskim. Jednakże uchybienie tym wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia kupującego wynikających z niej uprawnień.
W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczpospolitej Polskiej, czas trwania gwarancji i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
Jeżeli klient kupuje towar sprzedawany wraz z gwarancją, to powinien tę gwarancję uważnie przeczytać przed zakupem. W naszym interesie leży świadomość tego, na co wyrażamy zgodę.
SZANOWNY KONSUMENCIE – wymagaj aby w karcie gwarancyjnej sprzedawca:

  • Umieścił swoją pieczęć i podpis oraz koniecznie datę sprzedaży,
  • Zapisy były dokonane w sposób czytelny i dokładny
  • W przypadku reklamacji – wpisano daty dostarczenia rzeczy do naprawy, daty dokonania wymiany, itp.
  • Wyraźnie określono rodzaj naprawy (zapis „regulacja” nie oznacza, że nie było naprawy, czyli, że rzecz nie była wadliwa)
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg 301b663e9f250a0aef4da5ab51fd4074
kolejka big2.jpg 1877767ab1a56516b2c84330b1d1fcdb
baner_prawko1.jpg f0613dff000f3c857d8deb5fd38315b8
baner_dowod1.jpg e139553cfb9e25076b3069ff742cb12e
ban-1.png 5b1f0fbc627b097f49feee0bb4945817
ban-2.png 8196b0099dd39fb003dcb1e18f750034
ban_npp.png e78a5f44742f3ba71f8b8958f318dd4a
fb1.png c4245fafcd595bd086d71987a0fa9077
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 15:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:00
kolejka.png 00340e8909558431ec53f2439995df11