Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-6.jpg fcce2ede51bf0fb14404f542313adeeb
Gminy Powiatu Pabianickiego
Gdy sklep przychodzi do nas...
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Na zaproszenie do eleganckiego hotelu czy restauracji da się namówić wiele osób. Tym bardziej kiedy firmy zapraszające oferują darmowy poczęstunek i prezentacje przy lampce dobrego wina. Będąc na takim spotkaniu często bez zastanowienia kupujemy oferowane produkty, garnki, pościel, biżuterię i wiele innych artykułów, niekoniecznie nam przydatnych i potrzebnych na chwilę obecną. Po dokonaniu, wydawałoby się atrakcyjnego zakupu, przychodzi chwila opamiętania i ....żal wydanych pieniędzy. Szczególnie wtedy, gdy identyczny artykuł dostrzegliśmy w sklepie i jest on oferowany po cenie kilkakrotnie niższej. Aktywność i zdolności perswazyjne aktywizatorów są nie do przecenienia. Od tego bowiem, ile wyrobów wcisną klientom, zależy wprost ich dochód. O jakość oferowanych towarów nie muszą się martwić, tym bardziej, że jest mała szansa, by mogło dojść do ponownego spotkania z rozczarowanym nabywcą. A, że rzekomo promocyjne ceny i niespotykane walory kuszą, trudno czasem oprzeć się nagłej potrzebie zdobycia oferowanego produktu.
Coraz częściej odwiedzają mnie Konsumenci, którzy dali namówić się na nieprzemyślane zakupy. Prawo jest co prawda po stronie kupującego, ale praktycznie nie wychodzi poza jego martwą literę. Ustawa z marca 2000 roku stanowi, że w ciągu 10 dni możemy odstąpić od zakupu dokonanego poza lokalem firmy handlowej, odzyskując całą wydatkowana kwotę, albo wpłaconą zaliczkę. Nie ma przy tym znaczenia, czy np. odkurzacz był kilkakrotnie użytkowany czy też nie. Więcej, nie musimy niczym uzasadniać naszej rezygnacji, tyle, że często nie wiemy od kogo nabyliśmy niefortunną rzecz.
Dlatego przy zawieraniu umów kupna sprzedaży, zwracajmy uwagę z kim podpisujemy taką umowę, czy widnieje na niej oświadczenie odstąpienia od umowy. Nie kupujmy w ciemno, bez pokwitowań, bowiem często zdarza się, że nawet legitymujący się jakimiś dokumentami oferent może okazać się łowcą szans szybkiego, nie zawsze uczciwego zarobku. W takim wypadku raczej nierealnym stanie się odzyskanie wpłaconych pieniędzy, a Rzecznik Konsumentów nie będzie Państwu w stanie pomóc.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg 4810d223256b5bb5521910440372e8ee
kolejka big2.jpg 799b22ed08111b2f3873b92054cf2e32
baner_prawko1.jpg 13bf6451c97bc25d7f1949942f69c7a4
baner_dowod1.jpg 39e830d7f189988bb809a4b107e68e27
ban-1.png 50a92cdc042511e913b3a5fd80555a6d
ban-2.png c55f18963037076b29c84dccb0f98c92
ban_npp.png 9f02285aa01cb092b9fb773cb7d3c2ca
fb1.png 8b37248ebf4bffd09227d4c3010c3dff
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 15:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:00
kolejka.png cefcf7b9c1140198928e43662c6f9bd3