Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-3.jpg 1df558268de6c2ca027cdaaa7d10e0d3
Gminy Powiatu Pabianickiego
Gdy sklep przychodzi do nas...
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Na zaproszenie do eleganckiego hotelu czy restauracji da się namówić wiele osób. Tym bardziej kiedy firmy zapraszające oferują darmowy poczęstunek i prezentacje przy lampce dobrego wina. Będąc na takim spotkaniu często bez zastanowienia kupujemy oferowane produkty, garnki, pościel, biżuterię i wiele innych artykułów, niekoniecznie nam przydatnych i potrzebnych na chwilę obecną. Po dokonaniu, wydawałoby się atrakcyjnego zakupu, przychodzi chwila opamiętania i ....żal wydanych pieniędzy. Szczególnie wtedy, gdy identyczny artykuł dostrzegliśmy w sklepie i jest on oferowany po cenie kilkakrotnie niższej. Aktywność i zdolności perswazyjne aktywizatorów są nie do przecenienia. Od tego bowiem, ile wyrobów wcisną klientom, zależy wprost ich dochód. O jakość oferowanych towarów nie muszą się martwić, tym bardziej, że jest mała szansa, by mogło dojść do ponownego spotkania z rozczarowanym nabywcą. A, że rzekomo promocyjne ceny i niespotykane walory kuszą, trudno czasem oprzeć się nagłej potrzebie zdobycia oferowanego produktu.
Coraz częściej odwiedzają mnie Konsumenci, którzy dali namówić się na nieprzemyślane zakupy. Prawo jest co prawda po stronie kupującego, ale praktycznie nie wychodzi poza jego martwą literę. Ustawa z marca 2000 roku stanowi, że w ciągu 10 dni możemy odstąpić od zakupu dokonanego poza lokalem firmy handlowej, odzyskując całą wydatkowana kwotę, albo wpłaconą zaliczkę. Nie ma przy tym znaczenia, czy np. odkurzacz był kilkakrotnie użytkowany czy też nie. Więcej, nie musimy niczym uzasadniać naszej rezygnacji, tyle, że często nie wiemy od kogo nabyliśmy niefortunną rzecz.
Dlatego przy zawieraniu umów kupna sprzedaży, zwracajmy uwagę z kim podpisujemy taką umowę, czy widnieje na niej oświadczenie odstąpienia od umowy. Nie kupujmy w ciemno, bez pokwitowań, bowiem często zdarza się, że nawet legitymujący się jakimiś dokumentami oferent może okazać się łowcą szans szybkiego, nie zawsze uczciwego zarobku. W takim wypadku raczej nierealnym stanie się odzyskanie wpłaconych pieniędzy, a Rzecznik Konsumentów nie będzie Państwu w stanie pomóc.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg 1588e3e2d20b151ebee3a64427051eed
kolejka big2.jpg 35fc4853415c41ad00694cf0d423c6a5
baner_prawko1.jpg eeeaa7bfb77140bdc3f05962f766ee0e
baner_dowod1.jpg 41f45dc543c13be22c2d98a6ca2aadbb
ban-1.png 1a0a87b42cfbc3687018e4bc7e7b2c29
ban-2.png c2af51dca2a433d5040da660da06fac3
ban_npp.png 43e8a6f2a29b1976fd2281f2f7a2c57c
fb1.png 105647f4d64b8ec7bc93d359a336122a
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 32fb0a1bde547c977e8ea2c92e788f49