Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-3.jpg b813cbc0015389ba40580cabe946e0b5
Gminy Powiatu Pabianickiego
Dochodzenie roszczeń
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Pomimo, iż upłynęło kilka lat od czasu wdrożonej i obowiązującej Ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku ( Dz. U. Nr 141, poz. 1176) o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, często spotykam się z zapytaniami konsumentów: jakie prawa wynikają z tej Ustawy, w jaki sposób można dochodzić swoich roszczeń w przypadku gdy zakupiony towar jest wadliwy. Ustawa obowiązuje od 1 stycznia 2003 roku i określa zasady dochodzenia roszczeń, jeżeli towar jest niezgodny z umową, czyli z warunkami jego przeznaczenia, jego cechami, z publicznie składanymi zapewnieniami, w tym także z reklamą, itp. W takich przypadkach konsument może wystąpić do sprzedawcy z żądaniem nieodpłatnej naprawy towaru. Jeżeli zaś naprawa jest niemożliwa, w dalszej kolejności konsument może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Do 31 grudnia 2002 roku korzystając z rękojmi mieliśmy prawo odstąpienia od umowy, czyli żądać zwrotu ceny, jeżeli sprzedawca nie zaoferował naprawy bądź wymiany rzeczy na wolną od wad.
Sprzedawca powinien ustosunkować się do żądań konsumenta w ciągu 14 dni, od zgłoszenia reklamacji (w przypadku towarów ważących powyżej 10 kilogramów w terminie 21 dni). Jeżeli tego nie uczyni, z mocy prawa (art.8 ust.3 ustawy) uważa się, że roszczenia konsumenta uznał za uzasadnione. Warto podkreślić, że sprzedawcy nie mogą odsyłać swoich klientów do serwisu czy producenta. W momencie zakupu umowa zostaje zawarta bezpośrednio ze sprzedawcą i to on odpowiada za zgodność towaru przed konsumentem. Odpowiedzialność sprzedawcy w stosunku do konsumenta wynosi DWA LATA od chwili wydania towaru (wcześniej 1 rok). Jeżeli niezgodność towaru z umową zostanie stwierdzona, konsument powinien powiadomić sprzedawcę o tej niezgodności w ciągu dwóch miesięcy od jej stwierdzenia (wcześniej 1 miesiąc). W przeciwnym razie konsument traci uprawnienia, o których mowa powyżej.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg 14523758627d12c9b131ffdf96128cdc
kolejka big2.jpg 01e31e3cbd593ad4d103216695417f39
baner_prawko1.jpg e5e8fed48154830ee5809dc74d34d95f
baner_dowod1.jpg 34383d2ee3e0a69e137776350bf98b92
ban-1.png b8936e05959cd81aecdd6727449ab4bc
ban-2.png 4821c6c153561762631a71c1f911e7fc
ban_npp.png 6a0679dad9275f72af89efd543b0e053
fb1.png 7035e34b05f7ac3d43925d3cf8deb346
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 371875a794975a43351806657ab49a02