Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
1.jpg 3e6bfaa9914621ccc9fbc70b78c8b6a8
Gminy Powiatu Pabianickiego
DM-09. Decyzja na zajęcie pasa drogowego (lokalizacja obiektów handlowych i innych obiektów trwale związanych z gruntem)
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

DM 09

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Dróg i Mostów
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Decyzja na zajęcie pasa drogowego (lokalizacja obiektów handlowych i innych obiektów trwale związanych z gruntem)

    1. Dokumenty niezbędne, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji:
      1. wniosek na zajęcie pasa drogowego (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału - budynek B, p. 41)
      2. szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z określeniem miejsca lokalizacji kiosku lub obiektu trwale związanego z gruntem wraz z podaniem planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
      3. oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczonego w pasie drogowym (w treści wniosku na zajęcie pasa drogowego);
      4. kserokopia aktualnego wypisu z ewidencji działalności gospodarczej lub kserokopia aktualnego wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego;
      5. pełnomocnictwo (jeżeli wniosku nie składa inwestor, a osoba przez niego upoważniona) wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej w kwocie 17 zł – płatne w kasie Starostwa Powiatowego w Pabianicach lub na konto bankowe PKO BP SA Oddział w Pabianicach nr 55 1020 3437 0000 1102 0078 8109.

      W przypadku kontynuacji lokalizacji kiosku lub obiektu trwale związanego z gruntem należy złożyć wniosek na 14 dni przed upływem terminu zajęcia pasa drogowego, wynikającego z dotychczasowej decyzji. 

      Wykaz niezbędnych dokumentów, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego został przygotowany w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264).



    1. Opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego:
      1. przy zajęciu poza terenem zabudowanym - 0,15 zł
      2. przy zajęciu w terenie zabudowanym:
        1. w miejscowości powyżej 40 tysięcy do 100 tysięcy mieszkańców - 0,20 zł
        2. w miejscowości do 40 tysięcy mieszkańców - 0,15 zł

      Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego zostały przygotowane na podstawie Uchwały Nr LXXV/345/06 Rady Powiatu Pabianickiego z dnia 27 lipca 2006 r. w sprawie stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg powiatowych na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.



    1. Kara w przypadku zajęcia pasa drogowego:
      1. bez zezwolenia zarządcy drogi
      2. z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządy drogi
      3. o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi

        stawka zajęcia za 1 dzień x 10*

        *opłata karna na podst. Art. 40 ust. 12 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 470 z późn. zm.)



    1. Opłaty skarbowe:

      brak



  1. Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia wniosku z kompletem dokumentów

    zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
Wniosek winien złożyć inwestor lub inna osoba działająca na podstawie właściwego pełnomocnictwa udzielonego przez inwestora.



Stosowanie do postanowień art. 127 § 1, § 2 oraz art. 129 § 1, § 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.) od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządu Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. 

Siedziba wydziału:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
ul. Piłsudskiego 2
budynek B wejście 2
pokój: 41-45

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg cdd687c43425637b5d0311f208f0f687
fb1.png d19290dd83333a8f1ed4d40cd34cd519
z życia powiatu 555.jpg 1569faa2225289be57588f1db03bd485
kolejka big2.jpg d8594d528ca695edfe39e24d44d1f6f4
baner_prawko1.jpg bc9b7e57a8cbd2dd6090d52dabc68ff1
baner_dowod1.jpg ea253858f0460a7f4d9f24840f46417a
opp23.png 7cbe95ac1c8638da4066e922c934b87d
ban_npp.png 502ddf33a850bf53d27db47646953f58
ban-2.png 77ccf1c5772455629f2c902c898b617a
cyfrowy_powiat.jpg f01274bf7440c97baf76052ba616dddd
dla Ukrainy 1.png 4a2899fc2d516a85bd0b9280ea490cbb
ochrona_powietrza.png 1e040ef96ead35033f1f53badaaf7643
fundusze_celowe.png 9299d97ff18921bcbf0924dc518d58a6
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 795c4761addd71321f805d623b8c94f1