Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
naglowek.jpg 0cbb18f3a243428f49444d1875ac0430
Gminy Powiatu Pabianickiego
DM-011. Decyzja wyrażająca zgodę na lokalizację zjazdu w pasie drogowym i określająca parametry techniczne zjazdu
Opublikowano: 30.01.2019, Wojciech Goss

DM 11

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Dróg i Mostów
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Zezwolenie na lokalizację zjazdu indywidualnego / publicznego / przebudowę istniejącego zjazdu 


    1. Dokumenty niezbędne, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji:
      1. wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu indywidualnego / publicznego / przebudowę istniejącego zjazdu (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału – budynek B, p. 41)
      2. szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1.000 lub 1:500 z zaznaczeniem lokalizacji zjazdu wraz ze zwymiarowaniem od granicy działki – 1 egz.
      3. wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub ważną decyzję o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu lub ważną decyzję o lokalizacji celu publicznego– 1 egz.
      4. kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości lub aktualny wypis z ewidencji gruntów dla działki objętej wnioskiem– 1 egz.
      5. oryginał pełnomocnictwa, jeżeli wniosku nie składa inwestor, a osoba przez niego upoważniona wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej z tytułu tego pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł na konto 55 1020 3437 0000 1102 0078 8109 zgodnie z częścią IV załącznika do Ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. 2020 r., poz. 1546 z późn. zm.) – dotyczy również współwłaścicieli nieruchomości, jeżeli jeden z nich składa wniosek w imieniu wszystkich

    1. Opłaty skarbowe:

      za wydanie decyzji w przypadku zjazdu publicznego – 82 zł 

      Na podstawie załącznika do Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2020 r., poz. 1546 z późn. zm.) – cz. III, ust. 44 pkt. 2 

      w przypadku pełnomocnictwa – 17,00 zł 

      Na podstawie załącznika do Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2020 r., poz. 1546 z późn. zm.)



    1. Sposób załatwiania sprawy:

      Zezwolenie lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej (art. 29 ust. 1, ust. 4 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 470 z późn. zm.)



    1. Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia wniosku z kompletem dokumentów

      zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)



    1. Podstawa prawna:

      Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 470 z późn. zm.)



  1. Informacje dodatkowe:
      Ważność decyzji o zezwoleniu na lokalizację zjazdu wygasa, jeżeli w ciągu 3 lat od dnia jej wydania zjazd nie został wybudowany
    1. Omawiana decyzja nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych (patrz: Zajęcie pasa drogowego)
    2. W przypadku budowy lub przebudowy zjazdu bez zezwolenia zarządcy drogi lub o powierzchni większej niż określona w zatwierdzonym projekcie budowlanym zjazdu zostanie w drodze decyzji administracyjnej wymierzona kara pieniężna na podst. art. 29a ust. 1 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 470 z późn. zm.)
Wniosek winien złożyć inwestor lub inna osoba działająca na podstawie właściwego pełnomocnictwa udzielonego przez inwestora.



Stosownie do postanowień art. 127 § 1, § 2 oraz art. 129 § 1, § 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.) od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. 

Siedziba wydziału:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
ul. Piłsudskiego 2
budynek B wejście 2
pokój: 41 i 44

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 148bdb4c75b3f60f846584f2e112c8a8
fb1.png 79c0f0ffdb73bfc29bfca22693424c23
z życia powiatu 555.jpg 35fd9e719fba065a9e86e7c71f399516
kolejka big2.jpg 67ffda83241f6bc2fe6f975e585840ef
baner_prawko1.jpg 09307e2edbf3464f3839135105033942
baner_dowod1.jpg 62c120a0069bed7c7e2d73edb7e26ab1
opp23.png 50f8e0875653a18bfb84b216fe695b5a
ban_npp.png d2ba475428d1fdef3d25e2dc3081d9e2
ban-2.png 169b45f22e9c66cce55b90c6dac55420
cyfrowy_powiat.jpg 99be4fb8b036d32e17cc44acad89b4c4
dla Ukrainy 1.png 68a72306753ed977333b250e5c3a7ccf
ochrona_powietrza.png 5f0d660b9ee6618403c08090d0916c74
fundusze_celowe.png 8fc80e26031c1b66f89a8e86b59dca2f
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png b1d90ed65fe88c79c2cca39af5eaf445