Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
2.jpg 98fe10896316ee49ef98452fe9b24359
Gminy Powiatu Pabianickiego
AB-0112. Wydawanie decyzji na rozbiórkę
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

AB 0112

Karta wydziału
z wykazem usług świadczonych
w Wydziale Architektury i Budownictwa
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Pozwolenie na rozbiórkę obiektu budowlanego

WNIOSEK O POZWOLENIE NA ROZBIÓRKĘ

1. Podstawa prawna

Art. 30b ust. 1 w zw. z ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane.

Art. 39.1 ust. 1 ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

2. Rozbiórki wymagające decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę

Co do zasady, rozbiórka obiektu budowlanego wymaga uzyskania decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę.

Część rozbiórek została zwolniona z wymogu uzyskania decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę. Zostały one wymienione w art. 31 Prawa budowlanego.

Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę można również złożyć w postaci elektronicznej za pomocą generatora wniosków.

3. Podmiot składający wniosek

Wniosek składa inwestor.

Inwestorem może być:

  • osoba fizyczna
  • osoba prawna,
  • jednostka nieposiadająca osobowości prawnej (w przypadku państwowej i samorządowej jednostki organizacyjnej i organizacji społecznej).

Inwestor może działać przez pełnomocnika.

4. Organ właściwy do rozpatrzenia wniosku

Wniosek składa się do organu administracji architektoniczno-budowlanej.

Organem administracji architektoniczno-budowlanej jest:

  • starosta (w miastach na prawach powiatu rolę starosty pełni prezydent miasta)
  • wojewoda (w zakresie spraw wymienionych w art. 82 ust. 3 i 4 Prawa budowlanego).

5. Zawartość wniosku w postaci elektronicznej

W celu wypełnienia wniosku konieczne będzie wskazanie danych dotyczących:

  • inwestora (w tym danych do korespondencji)
  • pełnomocnika (jeżeli inwestor zamierza działać przez pełnomocnika)
  • rozbiórki.

W zakresie danych dotyczących rozbiórki należy podać:

  • nazwę zamierzenia budowlanego
  • zakres wykonywania robót budowlanych
  • sposób wykonywania robót budowlanych
  • miejsce wykonywania rozbiórki (w szczególności adres lub dane ewidencyjne z Centralnej Ewidencji Gruntów i Budynków)

6. Załączniki do wniosku w postaci elektronicznej i papierowej

Do wniosku należy dołączyć:

  • zgodę właściciela obiektu lub jej kopię
  • szkic usytuowania obiektu budowlanego
  • opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych
  • opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia
  • projekt rozbiórki - w zależności od potrzeb
  • pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora (opłacone zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej) – jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika
  • potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej – jeżeli obowiązek uiszczenia takiej opłaty wynika z ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw.

Nie ma konieczności dołączania oryginalnych dokumentów podpisanych elektronicznie przez podmioty sporządzające te dokumenty. Powyższe dokumenty mogą być dołączone również w postaci skanów lub zdjęć tych dokumentów. Nie dotyczy to pełnomocnictwa oraz oświadczenia o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane, które składa się w oryginale, tj. w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.

7. Termin na złożenie wniosku

Wniosek składa się przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych.

Roboty zabezpieczające i rozbiórkowe można rozpocząć przed uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę, jeżeli mają one na celu usunięcie bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa ludzi lub mienia. Rozpoczęcie takich robót nie zwalnia od obowiązku bezzwłocznego uzyskania decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę.

8. Termin na rozpatrzenie wniosku przez organ

Jeżeli inwestor spełni określone prawem wymagania, organ ma na wydanie decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę miesiąc, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej − dwa miesiące od dnia złożenia wniosku (art. 35 § 3 K.p.a.).

9. Opłaty przy wniosku

Uzyskanie pozwolenia na rozbiórkę podlega opłacie skarbowej w wysokości 36 zł (tabela Część III pkt 11 ustawy o opłacie skarbowej), z wyłączeniem pozwolenia na rozbiórkę dotyczącego budownictwa mieszkaniowego (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej).

Ponadto wymagana jest opłata za pełnomocnictwo (jeżeli zgłoszenia dokonuje się przez pełnomocnika).

Opłaty nie można dokonać w postaci elektronicznej za pomocą generatora wniosków.

Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest wójt (burmistrz, prezydent miasta) właściwy ze względu na siedzibę organu.

10. Postać postępowania w sprawie wniosku w postaci elektronicznej

Złożenie wniosku w postaci elektronicznej nie przesądza, że dalsza korespondencja między inwestorem (jego pełnomocnikiem) i organem będzie odbywać się w postaci elektronicznej.

Inwestor (jego pełnomocnik) składając wniosek w postaci elektronicznej będzie decydował, czy wyraża zgodę na doręczenie korespondencji w tej sprawie za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Jeżeli przy wypełnianiu wniosku takiej zgody nie wyrazi, dalsza korespondencja będzie odbywać się w postaci papierowej.

11. Wzór wniosku w postaci elektronicznej

Wzór wniosku o pozwolenie na rozbiórkę w postaci elektronicznej (ePB-3) stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z 23 lutego 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o pozwolenie na rozbiórkę Link

W przypadku wypełnienia w generatorze danych dotyczących wniosku będzie można wydrukować, pobrać lub wysłać do właściwego organu wniosek, który będzie zgodny z tym wzorem.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg f96ccaf7aff485b0526dd1466046a180
fb1.png f534cc1c39c0fad8ec4f4180611b6529
z życia powiatu 555.jpg 9dcd113fd4d30e2cd06e9f7c72e28af9
kolejka big2.jpg 18b883566046a7a9e301033e8f0257e4
baner_prawko1.jpg ad82052fb85bcd0563a059227703e08b
baner_dowod1.jpg 55cfffc9f7eb32ce12cc928d046fbf01
opp23.png 6aa25b6f4eff5794efdc3a73dfbe3659
ban_npp.png 2414a605907d887dc3f9a2fbecfd66e1
ban-2.png 8c5bf2e02be5744bb38fc9cecc71d88d
cyfrowy_powiat.jpg 91f6f5215992b0f6223c79f9504c6531
dla Ukrainy 1.png c64e3fe3b315b41ae504f90db9989362
ochrona_powietrza.png 20476edacb8287b0ca39669f24391629
fundusze_celowe.png 5aad275b26babd51c9153b78c0a9c637
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 6ba07f94023f90fb13057c8998e038e1