AB-04. Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części
Opublikowano:
04.11.2015,
Wojciech Goss
Wojciech Goss
AB 04
Karta wydziału
z wykazem usług świadczonych
w Wydziale Architektury i Budownictwa
Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Zmiana sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części
Podstawa prawna
Art. 71 Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
Wymagane dokumenty
- zgłoszenie
- opis i rysunek określający usytuowanie obiektu budowlanego w stosunku do granic nieruchomości i innych obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej i sąsiednich nieruchomościach, z oznaczeniem części obiektu budowlanego, w której zamierza się dokonać zmiany sposobu użytkowania;
- zwięzły opis techniczny, określający rodzaj i charakterystykę obiektu budowlanego oraz jego konstrukcję, wraz z danymi techniczno-użytkowymi, w tym wielkościami i rozkładem obciążeń, a w razie potrzeby, również danymi technologicznymi;
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (B-3),
- zaświadczenie wójta, burmistrza albo prezydenta miasta o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu budowlanego z ustaleniami obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego albo ostateczną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
- w przypadku zmiany sposobu użytkowania, o której mowa w ust. 1 pkt. 2 – ekspertyzę techniczną, wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności;
- w zależności od potrzeb - pozwolenia, uzgodnienia lub opinie wymagane odrębnymi przepisami
- upoważnienie udzielone osobie pełnomocnika działającego w imieniu inwestora
Opłata skarbowa
Podania i załączniki do podań są zwolnione od opłaty skarbowej
Informacje dodatkowe
Termin załatwienia sprawy: do 30 dni
Zgłoszenia można dokonać przed dokonaniem zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części. Zmiana sposobu użytkowania może nastąpić, jeżeli w terminie 30 dni, od dnia doręczenia zgłoszenia, właściwy organ, nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji i nie później niż po upływie dwóch lat od doręczenia zgłoszenia. Wnioski można składać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pabianicach przy ul. Piłsudskiego 2 w pok. nr 100a wejście C I piętro – w sprawach dot. terenu miasta Pabianic, gmin: Pabianice, Dłutów Dobroń, Ksawerów, telefon nr oraz w Punkcie Przyjęć Starostwa Powiatowego w Pabianicach Wydział Architektury i Budownictwa w Konstantynowie Łódzkim ul. Zgierska 2 budynek Urzędu Miejskiego Konstantynów Łódzki pok. nr 14 I piętro - w sprawach dot. Gminy Miejskiej Konstantynów Łódzki i Gminy Lutomiersk tel. Nr 211-61-12.
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Starosty Pabianickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie składa się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pabianicach przy ul. Piłsudskiego 2 w pok. nr 100a wejście C I piętro – w sprawach dot. Gminy Miejskiej Pabianice, gmin :Pabianice, Dłutów , Dobroń, Ksawerów, telefon nr 213–01–00 wew. 219 oraz w Punkcie Przyjęć Starostwa Powiatowego w Pabianicach Wydział Architektury i Budownictwa w Konstantynowie Łódzkim ul. Zgierska 2 budynek Urzędu Miejskiego Konstantynów Łódzki pok. nr 14 I piętro - w sprawach dot. Gminy Miejskiej Konstantynów Łódzki i Gminy Lutomiersk tel. nr 211–61–12.
Odwołania i załączniki do odwołań są zwolnione od opłat skarbowych.
Poprzednia
Następna
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się