Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
2.jpg c2d5583a413306db9154d497b0325e16
Gminy Powiatu Pabianickiego
OW-041. Uzyskanie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych Powiatu Pabianickiego.
Opublikowano: 24.08.2015, Concept INTERMEDIA

OW 041

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
w Wydziale Oświaty i Wychowania
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Uzyskanie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych 

Podstawa prawna

  • art. 168 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm.)


Wymagane dokumenty 

Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Powiat Pabianicki dokonywany jest w Wydziale Oświaty i Wychowania Starostwa Powiatowego w Pabianicach na podstawie pisemnego zgłoszenia (Załącznik nr 1).

Do zgłoszenia należy dołączyć następującą dokumentację:

  1. Załącznik nr 2 - informacja o warunkach lokalowych zapewniających:
    • możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych,
    • realizację innych zadań statutowych,
    • w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,
    • bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno – budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej.
  2. Statut szkoły lub placówki;
  3. Załącznik nr 3 - Wykaz kadry kierowniczej - dane dotyczące kwalifikacji pracowników   pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce (bez kserokopii świadectw i dyplomów);
  4. Załącznik nr 4 - Zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe - w przypadku szkoły ponadpodstawowej, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej;
  5. Załącznik nr 5 - Dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej;
  6. Dokumenty potwierdzające formę organizacyjno - prawną organu prowadzącego:
    • odpis z Krajowego Rejestru Sądowego w przypadku osoby prawnej,
    • kopia dokumentu tożsamości w przypadku osoby fizycznej;
  7. Pozytywną opinię kuratora oświaty w przypadku szkoły, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej;
  8. Pozytywną opinię ministra właściwego do spraw zdrowia o spełnieniu wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe, w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie w zawodach, dla których zgodnie z klasyfikacją szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 46 ust. 1, ministrem właściwym jest minister właściwy do spraw zdrowia;
  9. Pozytywną opinię właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, o której mowa w art. 168 ust. 4 pkt. 3 lit. d ustawy Prawo oświatowe;
  10. Pozytywną opinię komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, o której mowa w art. 168 ust. 4 pkt. 3 lit. d ustawy Prawo oświatowe;
  11. Dokumenty poświadczające dysponowanie odpowiednimi pomieszczeniami (umowa najmu lub inny tytuł prawny do zajmowania lokalu wraz z oznaczeniem sal, w których odbywać się będą zajęcia).


Opłaty: 

Bez opłat 

Informacje dodatkowe: 
Wpis do ewidencji dokonywany jest w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia oraz z urzędu doręczane jest zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopia zaświadczenia przekazywana jest właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.

Osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji.

Sprawa załatwiana w Wydziale Oświaty i Wychowania - Budynek C, pokój 109, tel. 225 40 32.

Starosta Pabianicki wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji, jeżeli:

  • zgłoszenie nie zawiera wymaganych danych i mimo wezwania nie zostało uzupełnione albo poprawione w wyznaczonym terminie,
  • statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji lub o wykreśleniu wpisu do ewidencji odwołanie wnosi się do kuratora oświaty za pośrednictwem organu, który wydał decyzję odmowną.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 2899e824b091f93fe430b732a76062f6
fb1.png bedea90a96a411f9a99397785040436d
z życia powiatu 555.jpg d94040420776e8fb214ab92968539344
kolejka big2.jpg ac3926d8c129009cbe1a1426d93cb658
baner_prawko1.jpg 427679d068ce361c88526f2000e31b7b
baner_dowod1.jpg 01b8a178f930fc081b073fa873c77ca4
opp23.png 03c6e018340a79b634fd991897f46f78
ban_npp.png 3155a1aad7d5c9a612df6a9b9ce85a0a
ban-2.png dc7a3e8a3918822431ef4082474cfc05
cyfrowy_powiat.jpg cc1ef090cece2c1143bba3338c6faaf7
dla Ukrainy 1.png 635ca5cb07ed926da94148dbfddd7a57
ochrona_powietrza.png 522bb11228e90c8f2d19441fe949dc53
fundusze_celowe.png 632a2e48cf86b6ff50a042f0bd2fd716
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 662106febb5988c3eb3595b947229345