Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
2.jpg 40e55f10c3462fe891d4168d82aaea88
Gminy Powiatu Pabianickiego
OŚ-07 5 1. Wydawanie zezwoleń na przetwarzanie odpadów
Opublikowano: 24.08.2015, Concept INTERMEDIA

OS 07 5 1

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Wydawanie zezwoleń na przetwarzanie odpadów 

Podstawy prawne 

  • art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 21)
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014 r. poz. 1923),

Wymagane dokumenty 

Zezwolenie na prowadzenie przetwarzania odpadów wydaje się na wniosek, który powinien zawierać:

  1. numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany
  2. wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania,
  3. określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku,
  4. oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów,
  5. wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów,
  6. szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania zgodnie z załącznikiem nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinowej mocy przerobowej,
  7. przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
  8. oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów,
  9. opis czynności podejmowanych przez w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem,
  10. opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona,
  11. informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów

W przypadku, gdy określenie rodzajów odpadów jest niewystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla życia lub zdrowia ludzi oraz dla środowiska, właściwy organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów. 

Do wniosków, o których mowa w ust. 1 i 2, dołącza się decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana. 

Starosta odmawia wydania zezwolenia przetwarzanie odpadów, jeżeli zamierzony sposób gospodarki odpadami:

  • mógłby powodować zagrożenia dla zdrowia, życia ludzi lub dla środowiska,
  • jest niezgodny z planami gospodarki odpadami,
  • jest niezgodny z przepisami prawa miejscowego.


Wytwórca odpadów, który prowadzi przetwarzanie lub zbieranie odpadów, jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na prowadzenie tej działalności, jeżeli posiada pozwolenie na wytwarzanie odpadów, a we wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględnił odpowiednio wymagania przewidziane dla wniosku o wydanie zezwolenia na przetwarzanie lub zbierania odpadów. 

Tryb odwoławczy: 

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Starosty Pabianickiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. 

Opłaty: 

Za wydanie zezwolenia opłatę w wysokości 616 zł należy wnieść 
na konto depozytowe Starostwa Powiatowego w Pabianicach: 
Bank PKO BP 55 10203437 0000110200788109 
lub uiścić w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pabianicach



Informacje dodatkowe: 

  1. Wniosek należy złożyć w 1 egzemplarzu.
  2. Do wniosku należy dołączyć tytuł prawny do terenu, na którym magazynowane będą odpady.
  3. Sprawa załatwiana jest w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Partyzancka 56 w Pabianicach. Wnioski należy składać w sekretariacie Wydziału, pokój nr 6.
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Załączniki:
starostwo_tv.jpg e75c9eae4774b44e00fe3a377223b274
fb1.png 54ba46cbe2a8cd56804ce996b5910591
z życia powiatu 555.jpg 2897ff70e5fd5bc48f272ba0a2a65ed0
kolejka big2.jpg 8379502a436b8a076117b1d42f564f34
baner_prawko1.jpg faa6496b1be6cdd5d99992e7dd53eaee
baner_dowod1.jpg 3d33fce6cf6188384028113e337ed16c
opp23.png 92cc624e8d63d33415e0f7c3ec3bb3cc
ban_npp.png 2dedb9571121533550bbfef4f566cb9c
ban-2.png fa0652fc320ab2bb7e736a8a357d89d6
cyfrowy_powiat.jpg 9b9415b9264369a17193f649376983e5
dla Ukrainy 1.png 1ea3c77882dbe47533692b23eb844601
ochrona_powietrza.png 6c4ab8e4f0c86396fb936c913f3e2104
fundusze_celowe.png 85af6bb92d897bb69eaa8dda4ca1693d
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png a441161fdf8ec19b7ad5355a2273ded2