Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
naglowek.jpg b0f3e031378eb80fb24978280212f50d
Gminy Powiatu Pabianickiego
GG-011. zwroty wywłaszczonych nieruchomości
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

GG-011

Karta wydziału
z wykazem podusług świadczonych
w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami
Starostwa Powiatowego w Pabianicach



Zwroty wywłaszczonych nieruchomości 

Podstawa prawna:


Art. 136 – 142 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.). 

Wymagane dokumenty: 

  • wniosek o zwrot wywłaszczonej nieruchomości, który powinien zawierać imię i nazwisko, adres wnioskodawcy – byłego właściciela (w przypadku gdy nieruchomość była przedmiotem współwłasności – wniosek musi pochodzić od wszystkich współwłaścicieli!), określenie nieruchomości podlegającej zwrotowi – adres, numer działki, powierzchnia,
  • postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku, gdy z wnioskiem występuje spadkobierca poprzedniego właściciela nieruchomości,
  • tytuł przejęcia nieruchomości przez Skarb Państwa (decyzja o wywłaszczeniu, akt notarialny sprzedaży nieruchomości).

Opłaty:

Postępowanie w sprawie zwrotu wywłaszczonej nieruchomości zwolnione jest z opłaty skarbowej. 

Informacje dodatkowe: 

stosownie do art. 136 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami poprzedni właściciel lub jego spadkobierca może żądać zwrotu wywłaszczonej nieruchomości, jeżeli, stosownie do przepisu art. 137 w/w ustawy, stała się ona zbędna na cel określony w decyzji o wywłaszczeniu, zwrotu nieruchomości można domagać się również w przypadku, gdy nieruchomość została przejęta na rzecz Skarbu Państwa na podstawie innych tytułów prawnych, które w sposób enumeratywny określone są w art. 216 cyt. ustawy, negatywne przesłanki do orzekania o zwrocie określone są w art. 229 w/w ustawy, organem odwoławczym od decyzji o zwrocie wywłaszczonej nieruchomości, wydanej przez Starostę Pabianickiego wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej, jest Wojewoda Łódzki. 

Sprawa załatwiana w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, wejście C, I piętro, pokój nr 103 (telefon: 42 225-40-58). 

Wzór wniosku: GG-0111

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg d7c5bcba107c59d09e548d3bbd7deb49
fb1.png 1fb4044f7106904b0270da6d019ee274
z życia powiatu 555.jpg 1e96c3c5f12f5ece495fdb0f6cbb6a6f
kolejka big2.jpg 89ee10065d649e3320aed198632814a9
baner_prawko1.jpg f15a9e1df7265ae84895a57e7ab48e89
baner_dowod1.jpg 8e93eea8798083ca87ee1823f5cbab34
opp23.png ff4f877ff2249cecc1366ac27a55f2e5
ban_npp.png ba7ca42c82ee6c0a248b594d377c54eb
ban-2.png 750baccc7dd975eb89626840d8cf5d82
cyfrowy_powiat.jpg c8647e19586fc3f608ae14cc87cbe698
dla Ukrainy 1.png b1ec265c0e5e383549ef0c23a861aa9a
ochrona_powietrza.png 99e7818a1b48380e61dd220b311ae370
fundusze_celowe.png 971a8bce65ec8245b7f671c3e5335679
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 3eaa90be279e62fbb27cb170e5dc36cb