Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
2.jpg f9c6f6528ec71c0c20e24e5c2b9971cf
Gminy Powiatu Pabianickiego
DM-07. Decyzja na zajęcie pasa drogowego (awarie)
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

DM 07

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Dróg i Mostów
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Decyzja na zajęcie pasa drogowego (awarie) 

Powyższą decyzję wystawia się w razie konieczności usunięcia awarii urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, a znajdującymi się w pasie drogowym.
Po zlokalizowaniu awarii prowadzący roboty niezwłocznie zawiadamia o tym zarządcę drogi i w porozumieniu z nim określa termin i powierzchnię zajętego pasa drogowego.

    1. Dokumenty niezbędne, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji:
      1. wniosek na zajęcie pasa drogowego (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału - budynek B, p. 41 )
      2. szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
      3. schemat organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;
      4. opis sposobu odtworzenia naruszonych elementów pasa drogowego
      5. pełnomocnictwo (jeżeli wniosku nie składa inwestor, a osoba przez niego upoważniona) wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej w kwocie 17 zł – płatne w kasie Starostwa Powiatowego w Pabianicach lub na konto bankowe PKO BP SA Oddział w Pabianicach nr 55 1020 3437 0000 1102 0078 8109.

      Wykaz niezbędnych dokumentów, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego został przygotowany w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264).



    1. Opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego:
      1. przy zajęciu chodnika, zieleńca i pobocza - 1,50 zł
      2. przy zajęciu jezdni poniżej 50% szerokości - 4 zł
      3. przy zajęciu jezdni powyżej 50% i 50% włącznie do całkowitego zajęcia jezdni - 6 zł
      4. przy zajęciu przez rzut poziomy urządzeń infrastruktury technicznej(opłaty roczne za urządzenia obce):
        1. w obszarze zabudowanym - 16 zł
        2. poza obszarem zabudowanym - 10 zł
        3. na obiekcie mostowym - 80 zł

      Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego zostały przygotowane na podstawie Uchwały Nr LXXV/345/06 Rady Powiatu Pabianickiego z dnia 27 lipca 2006 r. w sprawie stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg powiatowych na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.



    1. Kara w przypadku zajęcia pasa drogowego:
      1. bez zezwolenia zarządcy drogi
      2. z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządy drogi
      3. o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi

        stawka zajęcia za 1 dzień x 10*

        *opłata karna na podst. Art. 40 ust. 12 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 470 z późn. zm.)



    1. Opłaty skarbowe:

      brak



  1. Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie po złożeniu wniosku z kompletem dokumentów

    zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
Wniosek winien złożyć inwestor lub inna osoba działająca na podstawie właściwego pełnomocnictwa udzielonego przez inwestora.



Stosowanie do postanowień art. 127 § 1, § 2 oraz art. 129 § 1, § 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.) od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządu Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
 

Siedziba wydziału:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
ul. Piłsudskiego 2
budynek B wejście 2
pokój: 41-45

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 45fcb251d0833fddd70db42f49ee3889
fb1.png af2c35366374ad6477aed62bba299394
z życia powiatu 555.jpg e25c86665d3612c637f3cf82d4d47e03
kolejka big2.jpg fe4ad38cfc38d732bbbd9ed498666aaf
baner_prawko1.jpg db17d979141957b8c96722b1d66aa295
baner_dowod1.jpg a50320246c810d66e7ac7a3de93069ac
opp23.png c4e2176f01026ff4e5a32b36bac02022
ban_npp.png aee3ccbba283bf26512790dc1f030915
ban-2.png 1dd29f0269e33c7f63daf53227f231f0
cyfrowy_powiat.jpg b94e17814a8c21ac83de3126d92eb6e0
dla Ukrainy 1.png 2b7be4b98742d70c7e50e00fab89a326
ochrona_powietrza.png 1b07badabe2aaf4ef66be270a1469dd5
fundusze_celowe.png 89589185dc9c465ea462b4bc45a07594
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 848f40bbbc043fb2d2fb78d645d9de94