Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
naglowek.jpg 4e728b8bf44ac7fb7cbfb2043eb15824
Gminy Powiatu Pabianickiego
DM-07. Decyzja na zajęcie pasa drogowego (awarie)
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

DM 07

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Dróg i Mostów
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Decyzja na zajęcie pasa drogowego (awarie) 

Powyższą decyzję wystawia się w razie konieczności usunięcia awarii urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, a znajdującymi się w pasie drogowym.
Po zlokalizowaniu awarii prowadzący roboty niezwłocznie zawiadamia o tym zarządcę drogi i w porozumieniu z nim określa termin i powierzchnię zajętego pasa drogowego.

    1. Dokumenty niezbędne, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji:
      1. wniosek na zajęcie pasa drogowego (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału - budynek B, p. 41 )
      2. szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
      3. schemat organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;
      4. opis sposobu odtworzenia naruszonych elementów pasa drogowego
      5. pełnomocnictwo (jeżeli wniosku nie składa inwestor, a osoba przez niego upoważniona) wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej w kwocie 17 zł – płatne w kasie Starostwa Powiatowego w Pabianicach lub na konto bankowe PKO BP SA Oddział w Pabianicach nr 55 1020 3437 0000 1102 0078 8109.

      Wykaz niezbędnych dokumentów, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego został przygotowany w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264).



    1. Opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego:
      1. przy zajęciu chodnika, zieleńca i pobocza - 1,50 zł
      2. przy zajęciu jezdni poniżej 50% szerokości - 4 zł
      3. przy zajęciu jezdni powyżej 50% i 50% włącznie do całkowitego zajęcia jezdni - 6 zł
      4. przy zajęciu przez rzut poziomy urządzeń infrastruktury technicznej(opłaty roczne za urządzenia obce):
        1. w obszarze zabudowanym - 16 zł
        2. poza obszarem zabudowanym - 10 zł
        3. na obiekcie mostowym - 80 zł

      Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego zostały przygotowane na podstawie Uchwały Nr LXXV/345/06 Rady Powiatu Pabianickiego z dnia 27 lipca 2006 r. w sprawie stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg powiatowych na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.



    1. Kara w przypadku zajęcia pasa drogowego:
      1. bez zezwolenia zarządcy drogi
      2. z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządy drogi
      3. o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi

        stawka zajęcia za 1 dzień x 10*

        *opłata karna na podst. Art. 40 ust. 12 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 470 z późn. zm.)



    1. Opłaty skarbowe:

      brak



  1. Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie po złożeniu wniosku z kompletem dokumentów

    zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
Wniosek winien złożyć inwestor lub inna osoba działająca na podstawie właściwego pełnomocnictwa udzielonego przez inwestora.



Stosowanie do postanowień art. 127 § 1, § 2 oraz art. 129 § 1, § 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.) od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządu Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
 

Siedziba wydziału:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
ul. Piłsudskiego 2
budynek B wejście 2
pokój: 41-45

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 0ee1cd16001476d29683d53a8360a04a
fb1.png 5b48e593664c56ee8bf1d5a729121f5c
z życia powiatu 555.jpg 08d1fb7f5728bf64308fa619f26b129a
kolejka big2.jpg 5a5b76efe1a40ebb1564c6c95a29df27
baner_prawko1.jpg e89ee9c81be0019e76b81e128c8d29ba
baner_dowod1.jpg f8b6acff80b54f9bd18b2f476b60fd36
opp23.png b2f1b0352a9cd2774426e8680d6ef9d6
ban_npp.png f5f30e596440413b0594cfdf1adfe879
ban-2.png 7ab77d85c68550b0b064ac70592fc752
cyfrowy_powiat.jpg 0222f33c03e266db45cfacd028468039
dla Ukrainy 1.png b4db5285d0fef28fb93418d8c3f2174c
ochrona_powietrza.png d485c2a64d6505134d3b744fe1c7b0f1
fundusze_celowe.png 1bd17319d579ea7c3114614df42ce4db
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png c7677bc92d5370d1df53907d8f7b5067