Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
3.jpg 53f8e78a5dfea0711d851ef84c94e2b7
Gminy Powiatu Pabianickiego
XXXIV Komisja Bezpieczeństwa i Porządku
Opublikowano: 22.06.2015, Concept INTERMEDIA, Ilość wyświetleń: 2449

19 czerwca w Starostwie Powiatowym w Pabianicach odbyło się posiedzenie XXXIV Komisji Bezpieczeństwa i Porządku, które otworzyłKrzysztof Habura Starosta Pabianicki.Przyjęto i jednogłośnie przegłosowano zaproponowany porządek obrad. 

I. Członkowie Komisji przyjęli informację z podejmowanych działań na rzecz bezpiecznego wypoczynku młodzieży szkolnej w okresie wakacji letnich. Pozytywnie zaopiniowali podjęte działania powiatowych służb inspekcji straży.
Komenda Powiatowa Policji czynnie włączyła się w akcję ,Bezpieczne wakacje” , kierując swój udział zarówno do młodszych jak i starszych mieszkańców miasta oraz powiatu pabianickiego. 
Policjanci przeprowadzili spotkania z udziałem organizatorów, opiekunów oraz wypoczywającą młodzieżą, które były poświęcone bezpieczeństwu podczas podróży, odpowiednie zabezpieczenie mienia, bezpieczne kąpiele oraz spędzanie czasu w sposób bezpieczny w miejscu zamieszkania. 

Partnerami „Bezpiecznych wakacji” byli: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Pabianicach, Państwowa i Ochotnicza Straż Pożarna, Straż Leśna oraz Straż Miejska.

II. Członkowie Komisji przyjęli informację i dokonali oceny stanu bezpieczeństwa na drogach powiatu pabianickiego w okresie styczeń-maj 2015r. 

W pierwszym półroczu 2015 roku na terenie powiatu pabianickiego odnotowano 466 zdarzeń drogowych podczas gdy w analogicznym okresie 2014 roku było ich 453 (wzrost o 3%). 
Niestety na drogach powiatu pabianickiego odnotowano 58 wypadków drogowych (wzrost o 18%), w wyniku których zmarły 4 osoby (wzrost o 300% w porównaniu z rokiem ubiegłym) a 69 zostało rannych (wzrost o 23%). 
Względem roku poprzedniego liczba wypadków drogowych w 2015 utrzymywała się na bardzo zbliżonym poziomie. 

Analizując przyczyny wypadków drogowych wynikających z zachowania kierującego należy zauważyć, że niezmiennie od wielu lat głównymi powodami zdarzeń drogowych są:

- nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu,
- nieprawidłowe przejeżdżanie przejścia dla pieszych,
- niedostosowanie prędkości do warunków ruchu.

Najczęstszą przyczyną wynikającą z zachowania pieszego było nieostrożne wejście na jezdnię przed jadącym pojazdem. 

III. Członkowie Komisji przyjęli informację Komendanta Powiatowego PSP na temat zagrożeń na terenie powiatu pabianickiego. 

Straż Pożarna przeprowadzała również czynności kontrolno- rozpoznawcze w 73 obiektach stwierdzając 68 nieprawidłowości. Dotyczyły one głównie przekroczonych długości dróg ewakuacyjnych, stosowania łatwopalnych materiałów na drogach ewakuacyjnych oraz braku wyposażenia klatek schodowych w urządzenia do usuwania dymu i braku wymaganego oświetlenia. 

IV. Komisja wystosowała apel do Komendanta Powiatowego Policji w Pabianicach o możliwość zwiększenia ilości patroli ulicy Zamkowej i Warszawskiej na odcinku od ulicy Zielonej do ulicy Nawrockiego. 

Komendant Powiatowej Straży Pożarnej w Pabianicach zaproponował stworzenie odpowiedniej kampanii i spotkań ze społecznością lokalną w kontekście nowych przepisów o ruchu drogowym oraz wyraził chęć współudziału KPPSP przy organizacji przedsięwzięcia, w tym wzbogacenia spotkań o pokazy działań ratowniczych i ratowników medycznych. 

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png f27f0cef455cac00067484c6ee759484