Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
2.jpg 555e44bddfb7374583f31a08caa7cc88
Gminy Powiatu Pabianickiego
KT-062. Wymiana prawa jazdy
Opublikowano: 21.08.2015, Concept INTERMEDIA

KT 062

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Komunikacji i Transportu
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Wymiana posiadanego prawa jazdy w wyniku:

  • utraty dokumentu,
  • zmiana danych,
  • zniszczenie w stopniu powodującym jego nieczytelność



Miejsce załatwienia sprawy 

Starostwo Powiatowe w Pabianicach, ul. Piłsudskiego 2, budynek C, pokój nr 5 

Wymagane dokumenty

  • wniosek
  • kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 511, z późn. zm.). Osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny - w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej,
  • orzeczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami oraz orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami, o ile jest ono wymagane - jeżeli zmiana dotyczy ważności wydanego uprawnienia.;
  • Kserokopia posiadanego prawa jazdy, jeżeli wydanie dokumentu następuje w wyniku zmiany danych.


Do wglądu 

Dokument tożsamości oraz zaświadczenie o zameldowaniu w przypadku zmiany adresu zameldowania; 

Opłaty

  • 100,00 zł (opłata komunikacyjna).

Opłaty należy dokonać w kasie Starostwa Powiatowego w Pabianicach lub na konta bankowe:

Opłaty komunikacyjne: 83102034370000130200180869

Opłaty skarbowe: 55102034370000110200788109 

W tytule operacji należy wskazać osobę, której opłata dotyczy. W przypadku opłaty przelewem należy przedstawić potwierdzenie dokonania opłaty osobiście, na nr faxu 42 215-19-41 lub adres mailowy:

 

Podstawa prawna 

  • Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. Dz.U. 2017, poz.978 z późn. zm.);
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. 2016, poz. 231);
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. 2013, poz. 83),
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. 2018, poz. 1044);
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r. (t.j. Dz. U 2018, poz. 2096 z późn. zm.).


Tryb odwoławczy: 

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Starosty Pabianickiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Załączniki:
starostwo_tv.jpg 92a4a93b4ee11ce66351372746f00540
fb1.png a71cd5e0a1e174a3b41b8e852c255ca3
z życia powiatu 555.jpg 621e8feef49be008a66653ed9cd4a47e
kolejka big2.jpg 88a2f6fcdf813bed9f076c1ee9096bac
baner_prawko1.jpg 3f22b8278258472b880d88a9711965f0
baner_dowod1.jpg 29ded1aa2db73411798e424852508f07
opp23.png 9f29491b1e52017171a8709428c159ee
ban_npp.png d046f159c49ed0543a74dd748480f57b
ban-2.png 5f81115aaa6d0c76a74a8fdbd1504842
cyfrowy_powiat.jpg dae6932bdecf3aeb8a996d2388fb848c
dla Ukrainy 1.png 26a813bc0358d0a6388524bc257eab82
ochrona_powietrza.png 33b2bfcab1c95a47f37a00259d255678
fundusze_celowe.png 37bea5bb5f0bda25332f1ece72efb219
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 44ce310c6d76cafa462888d9069f677f