Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
naglowek.jpg 4c38b2186481698d0bd9085150419312
Gminy Powiatu Pabianickiego
IS-013 - Prowadzenie ewidencji klubów sportowych, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

IS - 013

Karta wydziału 
z wykazem usług świadczonych
Wydziale Infrastruktury Społecznej 
i Spraw Obywatelskich

Starostwa Powiatowego w Pabianicach.

Prowadzenie ewidencji klubów sportowych, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2017, poz. 1463, z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. z 2011, Nr 243, poz. 1449)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257, z późn. zm.).


Wydział dokonuje rejestracji klubów sportowych (w tym uczniowskich klubów sportowych) działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej prowadzi ich ewidencję. 

Rejestracja oraz wykreślenie klubu z ewidencji następuje w drodze decyzji administracyjnej. Za wydanie decyzji pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 10 zł i musi być uiszczona w chwili składania wniosku.

Dokumenty wymagane do rejestracji:

  1. wniosek o wpis do ewidencji,
  2. protokół z zebrania założycielskiego,
  3. lista Założycieli zawierająca:
    • imiona i nazwiska,
    • datę i miejsce urodzenia,
    • miejsce zamieszkania,
    • własnoręczne podpisy,
  4. uchwała o utworzeniu stowarzyszenia,
  5. uchwała w sprawie przyjęcia statutu,
  6. uchwała o wyborze komitetu założycielskiego lub władz klubu,
  7. statut w 2 egzemplarzach,
  8. lista obecności na zebraniu założycielskim,
  9. dowód uiszczenia opłaty skarbowej.


Wykreślenie z ewidencji jest postępowaniem dwuetapowym i wymaga:

  1. złożenia dokumentów z walnego zebrania, na którym podjęto uchwałę o rozwiązaniu klubu i postawieniu go w stan likwidacji tj.:
    • protokół z walnego zebrania lub inny dokument zawierający stwierdzenie quorum do podejmowania uchwał,
    • uchwała o rozwiązaniu,
    • uchwała o odwołaniu zarządu i powołaniu likwidatora,
    • lista obecności.

Do dokumentów można dołączyć ogłoszenie o postawieniu klubu w stan likwidacji celem jego wywieszenia na tablicy Starostwa.

  1. złożenia dokumentów przez likwidatora tj.:
    • wniosku o wykreślenie klubu z ewidencji,
    • sprawozdania finansowego na dzień otwarcia i zamknięcia likwidacji,
    • dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.

Klub sportowy wpisany do ewidencji ma obowiązek powiadamiać Wydział w terminie 14 dni od dnia wprowadzenia zmiany w zakresie następujących informacji:

  • nazwa, siedziba, adres klubu,
  • imiona, nazwiska i funkcje osób wchodzących w skład zarządu i organu kontroli wewnętrznej,
  • zmiana statutu,
  • dane osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych,
  • cel działania,
  • teren działania.


Wydział wydaje zaświadczenia o wpisie do ewidencji klubów sportowych Starosty Pabianickiego. Zaświadczenie wydawane jest na wniosek. Od wniosku pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17 zł

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg d98e3dd8568f0b928204467dcb5675a2
fb1.png a37b21f3cd938c2fe7e74840efe7bdd9
z życia powiatu 555.jpg d794251d5796bd78e912d78e5eb9b007
kolejka big2.jpg b16b20c09c7b41848bea02c340f64620
baner_prawko1.jpg 3a671215f2998380c23e2cfbe40f67f9
baner_dowod1.jpg 8f115886bfab1c9d02b67ce383362919
opp23.png 3417afc0ab88fe9ec841d204c15dbe52
ban_npp.png 4d309fe325699f98e8159e097cad9e41
ban-2.png 981cd90c1f4740f861b314644c798e35
cyfrowy_powiat.jpg e1b9be37c34c5a5cdd93bf0c118436fc
dla Ukrainy 1.png 3946b66166587e1984936d6c4ff325ab
ochrona_powietrza.png dd6e7d5533856156f7ca6eb07f9a5714
fundusze_celowe.png d6b7176dc727c2319205aaf6e78f625c
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 9fa353593ddfda5489a1ac6a6f040713