Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
3.jpg 04a85a56c816e63a23a9050dc8f7ac95
Gminy Powiatu Pabianickiego
DM-06. Decyzja na zajęcie pasa drogowego (inne prace prowadzone w pasie drogowym)
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

DM 06

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Dróg i Mostów
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Decyzja na zajęcie pasa drogowego (inne prace prowadzone w pasie drogowym)

    1. Dokumenty niezbędne, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji:
      1. wniosek na zajęcie pasa drogowego (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału - budynek B, p. 41)
      2. szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
      3. zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;
      4. ogólny plan orientacyjny w skali 1:10.000 lub 1:25.000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu;
      5. oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczonego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej (w treści wniosku na zajęcie pasa drogowego);
      6. pełnomocnictwo (jeżeli wniosku nie składa inwestor, a osoba przez niego upoważniona) wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej w kwocie 17 zł – płatne w kasie Starostwa Powiatowego w Pabianicach lub na konto bankowe PKO BP SA Oddział w Pabianicach nr 55 1020 3437 0000 1102 0078 8109.

      W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót do wniosku zarządca drogi może zażądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, a w szczególności:
      1. projektu odtworzenia nawierzchni jezdni (w przypadkach naruszenia jej nawierzchni) zgodnie z uzyskaną wcześniej decyzją na umieszczenie urządzenia obcego w jezdni;
      2. harmonogramu robót prowadzonych w pasie drogowym, zwłaszcza w przypadkach etapowego prowadzenia robót;

      Wykaz niezbędnych dokumentów, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego został przygotowany w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264).



    1. Opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego:
      1. przy zajęciu chodnika, zieleńca i pobocza - 1,50 zł
      2. przy zajęciu jezdni poniżej 50% szerokości - 4 zł
      3. przy zajęciu jezdni powyżej 50% i 50% włącznie do całkowitego zajęcia jezdni - 6 zł
      4. przy zajęciu przez rzut poziomy urządzeń infrastruktury technicznej(opłaty roczne za urządzenia obce):
        1. w obszarze zabudowanym - 16 zł
        2. poza obszarem zabudowanym - 10 zł
        3. na obiekcie mostowym - 80 zł

      Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego zostały przygotowane na podstawie Uchwały Nr LXXV/345/06 Rady Powiatu Pabianickiego z dnia 27 lipca 2006 r. w sprawie stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg powiatowych na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.



    1. Kara w przypadku zajęcia pasa drogowego:
      1. bez zezwolenia zarządcy drogi
      2. z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządy drogi
      3. o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi

        stawka zajęcia za 1 dzień x 10*

        *opłata karna na podst. Art. 40 ust. 12 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 470 z późn. zm.)



    1. Opłaty skarbowe:

      brak



  1. Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia wniosku z kompletem dokumentów

    zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
Wniosek winien złożyć inwestor lub inna osoba działająca na podstawie właściwego pełnomocnictwa udzielonego przez inwestora.



Stosowanie do postanowień art. 127 § 1, § 2 oraz art. 129 § 1, § 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.) od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządu Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
 

Siedziba wydziału:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
ul. Piłsudskiego 2
budynek B wejście 2
pokój: 41-45

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 92327b647fcf5a4970028a04bb50213c
fb1.png 6d6db068d3aef2e31d5eb9490506d28c
z życia powiatu 555.jpg 91782477dd51971567bfcf3af90e9952
kolejka big2.jpg 6935bb8adb42081060a9a18ef2f4a8c0
baner_prawko1.jpg c5537b269fd535791ff6d767baed13bc
baner_dowod1.jpg b229312b6bc003945d41ce62c3c338f0
opp23.png cf76e1c1f7f9490f937442fe1a950b46
ban_npp.png 677da32b68660209ddbfc39c9860ed8b
ban-2.png b65fed96cb0dfd6c61c0abbd747e089a
cyfrowy_powiat.jpg 1a74298c0d87e0f8abe5dc5da42abe89
dla Ukrainy 1.png d0e27858ba5712efea5af9f9016f719e
ochrona_powietrza.png af74879a79b32ad9b2010278f5240685
fundusze_celowe.png 67e226e4095dc3952edba26f43e90054
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 3bb6756c3c627eda8d8f6e86560dc822